We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Die Wiederkehr des Verdr​ä​ngten

by UNRU

supported by
K. Wagner
K. Wagner thumbnail
K. Wagner exceptional album start to finish... Favorite track: Hungersteine.
mourner
mourner thumbnail
mourner I don't know the previous releases of Unru yet, but having listened to this and read the comments here I'm sure going to change that. I enjoy the atmospheric parts very much as they remind me of long gone days of dark wave. And it's a very versatile and well balanced work. I'm very much looking forward to see Unru live on Easter Monday with Ultha!
misanthropic skull
misanthropic skull thumbnail
misanthropic skull holyfuckingshit this album is incredible. perfect intro into the beautiful chaos therein. every song is unique and every listen makes me appreciate something new about it. Favorite track: Eintausend Stimmen.
more... more...
/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.
    Purchasable with gift card

      name your price

     

  • 2LP | Black Vinyl | lim. 300
    Record/Vinyl + Digital Album

    Double LP in 6mm spine jacket.

    Includes unlimited streaming of Die Wiederkehr des Verdrängten via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

  • Die Wiederkehr des Verdrängten Cassette
    Cassette + Digital Album

    Heavy screen-printed cardboard.
    White tape w/ metallic stickers.
    Folded inlay.
    Special artwork by Jani Kaunisto.
    Edition of 111
    Released by Colossus Tapes.

    Includes unlimited streaming of Die Wiederkehr des Verdrängten via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

  • Die Wiederkehr des Verdrängten CD
    Compact Disc (CD) + Digital Album

    6-panel digipak
    limited to 300 copies

    Includes unlimited streaming of Die Wiederkehr des Verdrängten via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

1.
Kråkstad 07:53
Stiger ut I rummet ovanför huvudet En trängande Per Ohlin känsla Aldrig en, aldrig manga Växer upp I storstaden Som århundraden I kriget Ögon är på väggarna på kråkorna Från topparna, från källarna I hennes ögon eller hennes knä Ser dig skratta, dansa, knulla Men i slutet är jag skog
2.
Geh mit mir nicht an die Steine Denn dort habe ich die Nacht gekannt Mit Nägeln hat sie mir das Verrinnen der Jahre ins Fleisch gebrannt Führe mich nicht in die Schenke Dort wird die Sehnsucht getrunken Lerne: in Rausch und Gebaren Wird ihr Zerrbild das meine Geh mit mir nicht an die Steine Der Mann dort bin nicht ich Ich hab ihn getötet Und gehst du mit mir dann hoffe ich, töte ich dich
3.
Es ist die Zeit und die Mär und das Rad Ich bringe es dar und du nimmst es auf Trink mit mir vom Feuer gewachsen aus Glut und aus Asche der Throne vergangener Zeit Sie singen die Lieder von Türmen und Kanzeln aus Bureaus Ich bin die Frau und der Widerstand wir holen sie herab und machen sie stumm Эта ночь- шторм! Кайф и обман! Губы сухие просят свободы А мир вокруг Разный и общий для нас
4.
Hungersteine 15:57
Wenn du mich siehst dann weine Hungersteine Narbenwangige Kindsgesichter aus der Steppe Abgestillte, unerfüllte Münder in den Städten Eindämmer, Ausgrenzer Blut muss fließen bis die Flüsse versiegen Wenn du mich siehst dann weine Hungersteine Schlammflut über Dämme abgeströmt Vermischung, Entgrenzung Vom Überfluss zum Mangel fließen warm umschlungen verwoben, verbunden im Schmutz und Geflecht
5.
Zeig mir etwas Gib mir Licht In einer Welt von tausend Stimmen Höre ich dich nicht Greift mir Schicksal in den Kopf Durch das Wasser oder bin ich es, der die Nadel führt, die Furche zieht, deren Verlauf ich nicht weiß, deren aschfahle Ahnung den Gang des Geschehens verstellt

credits

released March 4, 2022

ALL MUSIC AND LYRICS
through UNRU - E. H. L. S. T.

RECORDED in August 2020 and April-May 2021
at Spirit Cave, Berlin and Drum Hard, Bielefeld by L. Ennsen & UNRU

MIXED AND MASTERED at Goblin Sound Studio, Cologne by Andy Rosczyk

Cover painting by Jani Kaunisto, "I'm on my hands and knees."
Acryl on canvas, 130cm * 100cm, 2020.

license

all rights reserved

tags

about

UNRU Germany

contact / help

Contact UNRU

Streaming and
Download help

Report this album or account

If you like UNRU, you may also like: